Diabétesz TAG

 Cukorbetegség. Ennek a szónak hallatán sokan valami extra betegségre gondolnak, de rengeteg ember nem tud róla semmit. A blogomat szeretném abba a célba vinni, hogy több ember tudjon erről az állapotról. "Mert ez egy állapot, nem betegség" - ha idézhetem a kezelőorvosomat -. 
 Hogy minél több emberrel megismertethessem a cukorbetegek életét, mi lehet jobb kezdés, mint egy Diabétesz TAG, vagyis olyan kérdésekre válaszolnék, amik gyakran megfordulnak emberek fejében.


Mikor és hol diagnosztizálták a betegséget?
 2011. június 8-án hívtak be sürgősen a kórházba, ugyanis rettentő magas volt az éhgyomri cukrom. - Egy egészséges ember éhgyomri cukra: 4.0-6.0 mmol/l, nekem ez az érték 19.0 mmol/l körüli érték volt, ami még egy átlagos napközbeni értéknek is nagyon magas. - Akkor közel 2,5-3 hetet töltöttem a kórházban, hogy beállítsák a megfelelő inzulint, és mindez a Heim Pál Gyermekkórházban történt.

Hány évesen derült ki?
13 éves voltam.

Pumpás vagy penes vagy?
 Itt először le szeretném tisztázni a fogalmakat. Az inzulinpumpáról írtam egy részletes bejegyzést, amit ITT elolvashattok. A pen egy egyszerű toll alakú "tű", amivel az inzulint adagolják.
 Először mindenkinek pent adnak, utána válthat az ember. Én 2016. májusában cseréltem pumpára, ami az egyik legjobb döntés volt az életemben. Azóta is azzal élem életem minden napját.

Kedvenc hypo rutin?
 A hypo nem más, mint az alacsony vércukorszint, ami 5.0 mmol/l alatti értéket jelent. Ilyenkor nagyon nehéz magam rávenni, hogy egyek, ugyanis persze, hogy ilyenkor nem vagyok éhes, valamint sokszor nehezen járok, remegek és szédülök is, így ebben az állapotban eljutni a konyháig egy külön szupererőt igényel.

Milyen inzulint használsz?
 NovoRapid. A NovoRapid egy gyorshatású, modern inzulin.

Inkább magas vagy alacsony a cukrod?
 Ez attól függ. Ha nem nagyon figyelek oda mit eszem, csak nagyjából, akkor inkább magas, viszont amikor diétázok és keményen odafigyelek, akkor jók szoktak lenni, és ha úgy sportolok, akkor inkább leesik.

Kedvenc alacsony CH-os rágcsa?
 Nagyon szeretem a nyers zöldségeket, így azokat imádom elrgácsálni, de például a gluténmentes abonett kenyérben is csak 2.9g. CH van, így egy egy darab is megfér két étkezés között. Viszont ha édességet kívánok meg, akkor a Pictolin meggyes cukorkából eszek, ami teljesen cukormentes.

Büszke vagy a betegségre vagy titkolod?
 Személy szerintem nem szeretem ha az emberek tudják rólam, ugyanis sokan elkezdenek sajnálni. Szívesen mesélek bárkinek, ha felmerül a téma, de nem szeretem ha sajnálnak. Erre egy tolószékben ülő ember válasza a legmegfelelőbb, sajnos a nevére már nem emlékszem: "Sajnálod azt, aki szemüveges? Nem. Neki szemüveg kell, hogy lásson, nekem tolószék, hogy mozogjak." És ez az inzulinnal sincs másképp. Ez kell az élethez.

Legrosszab diabos szokás?
 Nehezen álltam át a napi többszöri evésre bizonyos időközönként ezért volt, hogy kihagytam étkezéseket. Mivel hétköznap nem alszok sokat, hétvégén pihenem ki magam és sokszor 10 körül kelek, ami miatt néha kihagyom a reggelit.

Diabos tetoválás?
 Erre a kérdésre nem számítottam, de elég vicces, hogy pont a mai nap beszéltem meg a tetoválómmal időpontot, amikor megyek és a betegséggel kapcsolatban fogok varratni, de hogy mit, legyen meglepetés, ugyanis terveztem egy bejegyzést írni külön a tetoválásokról is.

Ha egy dolog lenne, amit szeretnél, hogy mások is megértsenek a betegséggel kapcsolatban, mi lenne az?
 Nem olyan könnyű, mint amilyennek tűnik. 

Megértik a barátaid?
 Szerintem ezt egy egészséges ember nem tudja átérezni, csak olyan, aki ebben él, de a barátaim segítenek és támogatnak.


Csináltál bármi furcsát, amikor alacsony volt a vércukorszinted?
 Külföldön voltunk és este a parton sétáltunk, leültünk a napozó ágyakra és megkéreztem, hogy a csillagok nappal is égnek-e vagy lekapcsolják őket. Ezt a kérdést halálosan komolyan gondoltam.

Mennyi most vércukorszinted?
6,3 mmol/l.


 Ha bármi kérdésed lenne még a betegséggel kapcsolatban nyugodtan írj kommentet és válaszolok amint csak tudok.
 Ha te vagy a barátod cukorbeteg, és szeretnél róla beszélni, nyugodtan írj e-mailt - lauren.vogueandvogue@gmail.com címre -, írj üzenetet facebookon vagy twitteren.
✝ = ♡

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram