Struggles with insulin pump


 Ezt a bejegyzést azóta terveztem, amióta váltottam penről pumpára. Na de ne haladjunk ennyire előre. Mi az az inzulinpumpa? Mi az a pen? Mire jó?
 Ezek mind a cukorbetegek életének mindennapjaihoz tartoznak. A cukorbetegség leegyszerüsítve a glükúz feldolgozási zavara, aminek az inzulin nevű hormon hiánya, vagy a szervezet inzulinnal szembeni érzéketlensége az oka. 
 Nálam 2013. Június 8-án diagnosztizálták ezt a betegséget - bocsánat, nem betegség, hanem állapot... -, és pumpára 2016. Május 25-én váltottam. Amíg kórházban voltam addig írtam egy 2 napos sorozatot a változásról és elhatároztam, hogy mindenképp írok később ilyen bejegyzést. - Az első napot ITT olvashatod, a másodikat pedig ITT.

 Az életem egy bizonyos szinten megváltozott, ami várható is volt. Hogy őszinte legyek a pumpának is megvannak a maga hátrányai, de az egyetlen előnye mégis akkora előny, hogy nem bántam meg a váltást egy percre sem, és az nem más, mint a napi négyszeri szúrás. Elég kellemetlen volt a vonaton, metrón, ebédlőben szúrkálnom magam, amíg a pumpánál csak beállítom az egységet és adja is. 

 Hátrányok? Igen vannak. 
Amikor elmegyek nadrágot próbálni, csak lóg. Ugyanis nap közben ez a kis kütyü a zsebemben van, de ha próbálok nem tudom állandóan fogni. Nagyon idegesít. 
Éjszaka. Régen nagyon mély alvó voltam, mostanában ez sajnos nem így van. Rengeteget forgolódok és van, hogy kétszer is körbecsavar a zsinor. Ekkor félálomban megemelem magam és átdobom arra az oldalra, amerre épp fordulok. Nem a legkellemesebb ezzel tölteni az estét.
Fürdés. Mielőtt elmegyek fürdeni vagy le a strandra, akkor le kell kapcsolni magamról, és utána ha végeztem vissza. A kütyü percenként csipog, nehogy elfelejtsem visszakapcsolni, ami okos megoldás, mert képes lennék rá, de nagyon idegesítő és hangos is egyben.
Esték. Éjszaka ha nadrágban alszom nincs rajta zseb, ezért szintén csak lóg. Amikor közlekedem a lépcsőn vagy csak megyek valahova, mindennek nekicsapódik. Ilyenkor elküldöm melegebb éghajlatra.


 A sok-sok hátrány miatt mégsem bántam meg a váltást. Sokkal könnyebb ezek mellett is az életem a pumpával, sokkal több mindent engedhetek meg magamnak. Egyébként még a másik blogomon írtam a diabétesszel kapcsolatban egy bejegyzést, ha érdekel, ITT elolvashatod.

Te ismersz a környezetedben olyat, akinek valami hasonló betegsége van? Ha igen, hogyan kezelitek, hogyan tekintetek rá?

                                                                           

2 megjegyzés:

  1. Kicsit lemaradtam, de most pótoltam a másik két cikk elolvasását is. Én eddig csak a Penről hallottam, a pumpáról még nem, így jó volt kicsit informálódnom róla. Nekem a családba sajnos van cukorbeteg , de ők idősebbek jóval. Köszönöm, hogy bemutattad a cikkben a pumpát és meséltél az előnyeiről és a hátrányairól is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy elolvastad. Örülök, hogy tudtam újat mondani! :)

      Törlés

Instagram