Az élet egy sünivel


 Manapság egyre nagyobb divat az, hogy különleges háziállattal osszuk meg a szeretetünket. Képbe jöhet már róka, mosómedve, szamár de akár mókus is. Nálunk a család szívébe lopta magát Arthur, a kis sünmalac. 

 Amikor elhatároztam, hogy szeretnék egy sünit a házba, a szüleim egyből azt mondták, hogy nem, de én nem adtam föl. Megszűntettem az akváriumomat - ugyanis számomra csak nyűg volt, szép volt, jó volt, de nem nekem való, én nem tudok órákig elbíbelődni velük -, és egyből belevetettem magam a süntartás rejtelmeibe. Mindennel kiokosítottam magam, és később sikerült rávennem a szüleimet is, hogy tudjak egyet venni.


 Nézegettem itthoni tenyésztőket, és rá kellett jönnöm, hogy nem egy olcsó állat. A boltokban 10.000-15.000 forint között lehet találni, viszont a tenyésztőtől, akit én néztem ki, 25.000-40.000 forint között vannak durván. Az ár nagy részben a süni színétől függ, minél egyedibb a színe, annál drágább. Azért mentem bele, hogy mégis többet fizessünk érte, mert mégis tenyésztőtől van, tudjuk a hátterét, ha bármi gond lenne ismerjük őket. - Ugyanis ők több különleges állatot tenyésztenek, párom kaméleonja is tőlük van és 100%-osan meg vagyunk velük elégedve. -


 Hogyan került hozzánk? Október 17-én, iskola után az első utam a tetováló szalonba vitt, ugyanis megcsináltattam életem első tetoválását. Onnan hazafele megálltam anyukáméknál, ugyanis azt beszéltük meg, hogy utána elmegyünk érte. - Előtte voltunk megnézni már és ki is választottuk, hogy melyik kis sünit szeretnénk elvinni. - Azonban amint odaértem, egy doboz várt az asztalon, amiben benne feküdt Arthur. A sarokba volt kuckózva és nagyon félős volt. - Funfact: Egy napon születtünk, csupán 18 év van köztünk. Ez volt az egyik ok, amiért őt választottuk. -


 Azóta már 4 hónapja nálunk van. Mivel én naponta foglalkozom vele, engem már megszokott, ez nagyon látszódik, ugyanis ha érzi, hogy csak ketten vagyunk, teljesen kinyílik, rohangál, felfedez, de amint érzi, hogy van rajtunk kívül valaki(k) a szobában, egyből bújik hozzám, menekül és puffog. - Igen, puffog. Ezzel próbálja elijeszteni maga körül a ragadozókat. - Valamint az is sokat nyom a latba, hogy az én szobámban van a ketrece, így az én szagomat érzi, ezáltal ha kézbe veszem, nem vagyok neki annyira idegen már.


 Dolgok, amiket gondolj át, ha sünit szeretnél!
- Anyagi háttér. Szerintem ez minden háziállat vásárlása előtt fontos, ugyanis nem csak megveszed és elvan. Kell neki biztosítani folyamatos élelmet - száraz és élő -, alom, pellet, kerék, bújózsák, házikó..
- Hely. Szintén nagyon fontos. A minimum hely, ami lehet egy süninek, az a 100x50-es ketrec, ugyanis nagy a mozgásigényük.
- Hely, ahová teszed. Nem utolsó szempont, ugyanis éjszakai állat, zajong. Nálam a szobámban van, és igen, vannak éjszakák, amikor négyszer is felkelek, hogy betegyem a zsákjába, mert ott nem kapar. Nagyon hangosak tudnak lenni.
- Idő. Nem egy olyan hobby állat, amit beteszel a ketrecbe, igenis foglalkozni kell vele napi szinten, akár órákat is, főleg az elején. Nap közben általában alszanak, de olyan 6-8 óra körül - sünifüggő - előjönnek, és akkor kezdenek el élni. Télen százszor fontosabb, hogy foglalkozzunk velük, ugyanis megpróbálhatnak téli álmot aludni, amit nem szabad hagyni, ugyanis nem élnék túl.

 Ajánlom-e? Igenis meg nemis. Kezdő állattartóknak személy szerint nem ajánlanám, viszont akiknek már van tapasztalatuk más állatokkal, azoknak teljes szívből. Kis szúrós szeretetgombócok.


 Van facebookon egy kis törpesünös közösség, amiben feltettem egy kérdést. Mi az, amiért a szívedbe lopta magát a kis sünmalac? Ezeket a válaszokat szeretném most megosztani veletek.

 Gerti: "Mert meg kell küzdeni a szeretetéért. Abszolút megéri."
 Blanka: "Azért mert fantasztikus egyéniségek és leveszik az embert a lábáról. Amikor szimatolnak a kis nózijukkal, minden rosszalkodásukat elfelejti az ember!"
 Fruzsina: "Mert hatalmas kitartásra és türelemre nevelnek. Ha úgy van kedvük megnevettetnek, máskor pedig szeretetteljesen odabújnak, hogy éreztessék, hálásak azért, mert te vagy neki. És ezért megéri küzdeni."
 Márta: ""A nézése, meg a járása...!""
 Gerti: "Macskája bárkinek lehet...de sünije"


 Egyébként Arthurt követhetitek Instagramon, ahol egyre aktívabbak vagyunk.

Nektek van egyéb különleges háziállatotok? Ha igen, milyen, ha nem, szeretnétek?
                                                                                








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram