Eltelt 1 év ⎮ Macbook Air - Megéri?


 2016. Augusztus 8-án voltam olyan szerencsés, hogy egy akció keretében meg tudtam szerezni a MacBook Air 13" laptopot. Nem szeretnék belemenni a tech részébe, ugyanis ahhoz egyáltalán nem értek, így inkább az általános felhasználásról írnék. 
 Mac előtt Samsung laptopom volt, ami sajnos 1-1,5 év után gondolta felmondja a szolgálatot és meghülyül. Volt amikor kikapcsolt, lefagyott, vagy éppen bezárt minden létező ablakot. Mondhatni miután anno, amikor még Samsung telefonom volt, az is ezt csinálta, így meg sem lepődtem, hogy maga a laptop sem bírta sokáig. Ahogy a telefonnál az Androidra, úgy a gépnél sem térnék vissza a windowsra.
 Szinte megkönnyebbülés használni, egy év után is ugyanolyan gyors, mint amikor vettem, nem kell azon aggódnom, hogy most mikor adja meg magát.


 A méret nem volt nálam kérdés. Ha egymás mellé tesszük a 11"-t és a 13"-t, akkor a 13" jóval nagyobbnak tűnik, ám ha azt egy - jelen esetben az én régi - átlag laptophoz tesszük, valamivel kisebb. Emiatt egy kicsit féltem, ugyanis nekem fontos a nagy kijelző, viszont 2-3 nap alatt meg lehet szokni a különbséget. De mivel kisebb, könnyebb és több helyre is elfér. Sokszor járok kávézókba, ahová magammal viszem, és pont belefér a táskámba, ami miatt nem kell külön laptoptáskát cipelnem. Zárójelben szeretném megjegyezni, hogy a töltő súlyán meglepődtem, ugyanis amikor először megfogtam, könnyebbre számítottam, viszont plusz pont, hogy adnak hozzá külön hosszabbítót.


 Mivel a IOS egy külön világ, van amiben könnyebb kezelni, van, amiben nehezebb. Az egész felépítése egyszerűbb. Nincs semmi külön helyre lementve amit letöltesz, tehát ha valamit törölni akarsz behúzod a kukába és kész, nincs a gépen, viszont a windows-nál külön kellett keresgélni minden apró részt, és még talán akkor is maradt valami nyoma. 
 App Store létezik gépen is, ugyanis szinte mindenre megvan a maga kis programja - pl. word=pages, excel=numbers... -, viszont a plusz appok kb. 85%-a fizetős, és csak egy próba verzót tudsz ingyen letölteni, amiről mindenki tudja, hogy semmire sem jó. Emiatt olyan programokat nem tudsz letölteni, ami jó lenne windows-ra, mivel azok nem futnak rajta, ezt kicsit sajnálom, de sok esetben van külön MAC verzió. - példa: fordításhoz nem tudom használni a sokak által használt Subtitle Workshop-ot, meg kellett vennem egy programot az App Store-ból. -
 Billentyűparancsok. Ez az egyetlen olyan rész, amit a mai napig nehezen szokok meg. Nincs Ctrl, cmd van. Ezzel még nem is lenne baj. Viszont a többi parancs nehezen található - főleg, hogy a legtöbb nincs is rajta a billentyűzeten -, és legtöbbhöz 3 billentyűzet kell. Amiket naponta használok - cmd c, cmd v, alt q (@) -, azokat egyszerű megjegyezni, de amiket ritkán - alt 8([), alt 9(]), képernyőfotó (cmd+shift+4)..(mondjuk ezeket tudom, de nem minden nap használom őket, és az elején sokszor külön kellett utánanézni).. -, sokszor rá kell keresni hogyan kell.


 Sok-sok-sok kiegészítőt lehet hozzá venni, ilyen a tok is. Most éppen egy türkizkék tok van rajta, amit 5 matrica díszít. Azért is szeretem, mert egyedivé lehet varázsolni, de mégsincs szívem magára a laptopra ragasztani őket. Szerintem teljesen megéri, ugyanis volt már, hogy leesett a székemről, és a tok tört, nem pedig a laptop, valamint nem is karcolódik így. Ezt eBay-ről rendeltem nagyjából 2.000 forintért, ami tartalmazott még egy képernyő- és billentyűvédőt. - Mivel ez már eltört, rendeltem egy újat, ami egy sima átlátszó. - Szerintem azért a tokokat érdemes 1-2 évente cseréni, attól függően mennyire megviselt - kínai, nem vártam tőle többet, de az egy évet szépen végigszolgálta. -

 Így összesítve a végén, egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem, sőt, nagyon örülök neki, mindenkinek csak ajánlani tudom.

Neked tetszenek a MacBook-ok?
✝ = ♡

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Instagram